Hej

Kommunsekreterare

Vi behöver dig till Utvecklings- och administrationsenheten, välkommen med din ansökan senast 2018-01-28.

Det här är vi

På utvecklings- och administrationsenheten arbetar vi övergripande mot hela kommunkoncernen och den politiska organisationen. Som namnet antyder arbetar vi med utveckling och administration och våra arbetsuppgifter omfattar bland annat diarie, arkiv, information/kommunikation, utredningar, nämndadministration, näringslivs- och folkhälsofrågor. Att vår enhet består av olika yrkesroller ger oss en kompetensbredd och som medarbetare hos oss får du insyn i många olika områden.

Ditt jobb är viktigt

Som kommunsekreterare har du en viktig roll i ärendeprocessen. Du bistår med kvalificerat sekreterarskap i form av ärendeberedning, upprättande av kallelser och protokoll. I rollen ingår också utredningsarbete och dessutom valarbete de år det hålls val. Kommunsekreteraren samordnar också kommunens arbete med och är ett kunskapsstöd för verksamheterna när det gäller informationssäkerhet och GDPR. Du är ett juridiskt stöd till handläggare och chefer i kommunen och deltar också i arbetet med att utveckla nämndadministrationen.

Det här är du

Du behöver vara utvecklingsinriktad och bra på att analysera och kommunicera, både muntligt och skriftligt. Du behöver också vara en bra organisatör, serviceinriktad och flexibel. Kunskaper avseende informationssäkerhet och GDPR är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kompetenskrav

  • Juristutbildning med inriktning mot offentlig rätt eller annan lämplig universitetsutbildning
  • Erfarenhet från liknande arbete

Körkort klass B är ett krav

Anställningsvillkor

Anställningsvillkor

Tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas

Sysselsättningsgrad

100 procent

Tillträde

Snarast efter överenskommelse

 

Välkommen med din ansökan!

Referensnummer

1/18 (ange referensnummer i din ansökan)

Sista ansökningsdatum

2018-01-28

Lön

Individuell lönesättning tillämpas

 

Obs! Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Om du vill skicka in din ansökan via brev går det bra (vi kan dock komma att begära in kompletterande uppgifter).

Bengtsfors kommun
Kommunledningskontoret
Box 14
666 21 Bengtsfors

Vi tillämpar löpande urval.

Observera att som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen. Det innebär att ansökningshandlingar är offentliga och lämnas ut vid begäran.

Kontakt

Katrin Thoor
Biträdande kommunchef
0531-52 60 38
katrin.thoor@bengtsfors.se

Marika Rosenbaum, SSR
0531-52 65 19

Olle Vister, Vision
0531-52 65 21

Viktigt på riktigt

Att arbeta i en kommun innebär att man sätter medborgarens behov i fokus - det vill säga - att finnas till för Bengtsforsborna.

Våra jobb handlar om att göra insatser som har betydelse för andra människors vardag. Vi ombesörjer allt från ettåringens behov till de äldres krav på trygghet dygnet runt, hela året.

Hos oss får du många jobbarkompisar, ungefär 750 stycken. Här kan du läsa mer om vilka vi är.

Välkommen till oss om du vill lägga din energi på något viktigt och innehållsrikt!

En plats för livskvalitet

Bengtsfors kommun har cirka 10 000 invånare och ligger i det vackra landskapet Dalsland, mitt emellan Göteborg, Oslo och Karlstad.

Kommunen är kanske mest känd för sina natursköna omgivningar med Dalslands kanal och dess sjösystem, HDK Steneby, Halmens Hus samt det årliga evenemanget Dalsland kanotmaraton+. I kommunen finns också ett aktivit föreningsliv.

Här kan du läsa mer om kommunen, våra olika orter, få länkar till hyresvärdar etc.

Välkommen till Bengtsfors kommun!

Sluss i vinterskrud, foto: Anna Sandström
OBS! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Skriv ut
Senast uppdaterad: 19 januari 2018
Sidan publicerad av: Agneta Andersson