Hej

Handläggare

Vi behöver dig till Utvecklings- och administrationsenheten, välkommen med din ansökan senast 2020-12-06.

Det här är vi

På utvecklings- och administrationsenheten arbetar vi övergripande mot hela kommunkoncernen och den politiska organisationen. Som namnet antyder arbetar vi med utveckling och administration och våra arbetsuppgifter omfattar bland annat diarie, arkiv, information/kommunikation, utredningar, nämndadministration, näringslivs- och folkhälsofrågor. Att vår enhet består av olika yrkesroller ger oss en kompetensbredd och som medarbetare hos oss får du insyn i många olika områden.

Ditt jobb är viktigt

Som handläggare på utvecklings- och administrationsenheten sköter du administrativa sysslor för både den politiska ledningen och förvaltningsledningen. I rollen ingår också utrednings- och sekreterararbete och dessutom valarbete de år det hålls val. Du ger också råd och upplysningar till allmänheten och till de som arbetar i verksamheten. Tjänsten delas med personalenheten, vilket innebär att du också kommer att arbeta med lönehandläggning.

Det här är du

Du behöver vara bra på att analysera och att kommunicera, både muntligt och skriftligt. Du behöver också vara en bra organisatör, serviceinriktad, flexibel och hjälpsam. Det är viktigt att du är van vid att använda datorer och att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

Kompetenskrav

Högskoleutbildning med inriktning mot offentlig förvaltning eller motsvarande.
Erfarenhet från liknande arbete.

Körkort klass B är ett krav

Vi gillar olika!

Våra medarbetares varierande erfarenheter, kompetenser och perspektiv ger oss möjlighet att utvecklas. Vi eftersträvar jämn könsfördelning och personer med olika etnisk och kulturell bakgrund på våra arbetsplatser och välkomnar en mångfald av sökande.

Anställningsvillkor

Anställningsvillkor

Tillsvidare, provanställning kan komma att tillämpas

Sysselsättningsgrad

100 procent

Tillträde

Snarast efter överenskommelse

Lön

Individuell lönesättning tillämpas

Välkommen med din ansökan!

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller brev. Vi tillämpar löpande urval.

Referensnummer och ansökningsdatum

Referensnummer

78/20

Sista ansökningsdatum

2020-12-06

Offentlig handling

Observera att vi som kommun omfattas av offentlighetsprincipen. Det innebär att ansökningshandlingar är offentliga och lämnas ut vid begäran.

Kontakt

Katrin Thoor
Biträdande kommunchef
0531-52 60 38
katrin.thoor@bengtsfors.se

Anders Alin
Personalchef
0531-52 60 54
anders.alin@bengtsfors.se

Olle Vister, Vision
0531-52 65 21

Viktigt på riktigt

Att arbeta hos oss innebär att sätta medborgarens behov i fokus - det vill säga - att finnas till för Bengtsforsborna. Vårt jobb och våra insatser har betydelse för andra människors vardag. Vi ombesörjer allt från ettåringens behov till de äldres krav på trygghet dygnet runt, hela året.

Hos oss får du cirka 750 jobbarkompisar. Här kan du läsa mer om vilka vi är.

Välkommen till oss om du vill lägga din energi på något viktigt och innehållsrikt!

En plats för livskvalitet

Bengtsfors kommun ligger i Dalsland, mitt emellan Göteborg, Oslo och Karlstad. Ungefär 10 000 personer bor och trivs här. Kommunen är kanske mest känd för sina natursköna omgivningar med Dalslands kanal och dess sjösystem, HDK Steneby, Halmens Hus samt det årliga evenemanget Dalsland kanotmaraton+.

Här kan du läsa mer om kommunen, hitta länkar till hyresvärdar etc.

Välkommen till Bengtsfors kommun!

Välkommen till Bengtsfors kommun, foto: Cicci Wik

Tack men nej tack!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Skriv ut
Senast uppdaterad: 13 november 2020
Sidan publicerad av: Jennie Solvang