Stopp i ekonomissystem ger problem med fakturor och betalningar

Foto: Niklas Eriksson

På grund av tekniska problem med vårt ekonomisystem har vi inte kunnat skicka några fakturor sedan första veckan i december. Vi har även svårigheter att göra utbetalningar för vissa leverantörsfakturor.

För dig som väntar på en månadsfaktura för barnomsorgs- eller vård- och omsorgsavgiften kan vi meddela att vi inte kommer att kunna skicka dessa under december. Du kommer istället att få dubbla fakturor, det vill säga, betala två avgifter i januari. Det gäller även dig som har autogiro på dina betalningar.

Vi har inte heller möjlighet att betala leverantörsfakturor som är registrerade i ekonomisystemet med undantag för de fakturor som var godkända och skickade till betalning innan de tekniska problemen uppstod. Det här innebär att du som leverantör kan komma att få vänta på din betalning tills vi har ett fungerande system.

Fakturor som inkom under vecka 50 och som inkommer framöver kommer vi att hantera och betala manuellt.

Vi beklagar de eventuella besvär detta orsakar.

Kontakt

Frågor angående fakturor besvaras av:

Peter Johansson
Ekonomichef
0531-52 60 31
peter.johansson@bengtsfors.se

Frågor angående de tekniska problemen besvaras av:

Henrik Röste
IT-strateg
0766-35 27 56
henrik.roste@fargelanda.se

Skriv ut
Senast uppdaterad: 20 december 2019
Sidan publicerad av: Sofia Magnusson