Dåligt bemötande från bibliotekspersonal

Synpunkt

Ett mycket dåligt bemötande när jag ringde för att tala om att boken jag fick påminnelse på redan var återlämnad, i bokinkastet. Nu är även mitt lånekort spärrat utan att jag har blivit informerad om orsak, har gjort rätt för mig då en lånebok tyvärr inte kunde återlämnas. Dåligt skött verksamhet och mycket dåligt bemötande av en i personal.

Svar

Det var väldigt tråkigt att höra att du fått uppleva det du beskriver. För oss är det viktigt att alla känner sig välkomna och blir bra bemötta på biblioteket. Det är en viktig plats i ett samhälle och en verksamhet som verkligen finns till för alla medborgare.

Jag kommer att ta upp din synpunkt med verksamheten så att alla där tänker på hur besökare bemöts och till exempel lånekort hanteras. Och jag hoppas att detta ska vara en engångsföreteelse.

Synpunkten besvarad av

Björn Lindeberg
Utbildningschef
0531-52 62 04
bjorn.lindeberg@bengtsfors.se

Skriv ut
Senast uppdaterad: 26 oktober 2020
Sidan publicerad av: Sara Larsson