Studiefrämjandet Fyrbodal

Studiefrämjandets avdelning Fyrbodal omfattar kommunerna Trollhättan, Vänersborg, Uddevalla, Orust, Lysekil, Munkedal, Strömstad, Tanum, Sotenäs, Färgelanda, Mellerud, Åmål, Dals-Ed och Bengtsfors.

Vi är ett studieförbund med verksamhet inom natur, djur, miljö och kultur. I kulturväg arrangerar vi konserter, utställningar, föreläsningar och mycket mer! Hos oss kan man starta studiecirkel i vilket ämne man vill och vi samarbetar gärna med föreningar, lokala aktörer och institutioner. Vi stöttar många kulturaktörer som vill
uppträda eller visa sina verk, och vi hittar gärna fler som vill ansluta sig. I Bengtsfors kommun samarbetar vi nuläget bland annat med rockband, krokiverksamhet, hantverksgrupper och Konstvandring i Dalsland.

Aktiv inom följande kulturgenre: Övrigt - förening

Kontakt och länkar

Kontaktväg/länk

Isabelle Gustafsson

isabelle.gustafsson@studieframjandet.se

www.studieframjandet.se Länk till annan webbplats.

www.facebook.com/studieframjandetfyrbodal

Kulturnätet Bengtsfors